کراس فیت چیست؟

کراس فیت ورزشی است که باعث بالابردن سطح آمادگی بدنی و روحی ورزشکاران میشود. کراسفیت به شما کمک میکند که زندگی بهتر و باکیفیت تری داشته باشید  و در تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی بهتر شوید.

بنیانگزار کراسفیت آقای جرج گلاسمن است که در سال 2000 این رشته را به صورت رسمی به ثیت رساند.

هدف از کراس فیت چیست؟ 

تمرینات کراسفیت به صورت شدید بوده و اغلب حرکات کاربردی هستند . این بدان معناست که غالبا  تمریناتی در کراسفیت انجام میشود که اولا از چند مفصل برای انجام آن استفاده میشود مثل حرکت اسکات و همچنین این حرکات شبیه ساز حرکاتی است که در زندگی روزمره یک فرد با آن سروکاردارد. به گفته آقای گلاسمن بنیانگذار کراسفیت حرکات کراسفیت به گونه ای طراحی شده که برای یک مادر بزرگ و یک سرباز قابل اجراست و تفاوت تمرینات آنها در شدت است نه نوع

اجزای تشکیل دهنده کراسفیت را بشناسید

کراسفیت از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ترکیب آنها باعث افزایش فاکتورهای جسمانی به صورت همزمان میشود و در نهایت باعث ایجاد بدنی آماده و جسمی سالم می گردد. اجزا تشکیل دهنده این رشته در هرمی نمایش داده میشود که از پایین ترین بخش از نظر اهمیت جایگزاری شده اند.

 هرم کراسفیت به پنج بخش تقسیم شده است که در پایین ترین آن تغذیه و بالاترین sport است.

تغذیه در کراس فیت

تغذیه مهمترین بخش از تمرینات کراسفیت است بهترین تمرینات بدون تغذیه مناسب بی تاثیر است. تغذیه ایده آل کراسفیت  سرشار از مواد پرتئینی و چربی ٬سبزیجات و مقداری میوه ٬ مغزها ٬ دانه ها ٬ مقدار بسیار کم کمی کربوهیدرات نشاسته و بدون شکر است.

استقامت قلبی، تنفسی وعضلانی

تمرینات متابولیک  یا استقامتی که به دو بخش استقامت قلبی تنفسی و استقامت عضلانی تقسیم می شوند. این تمرینات یک بخش بسیار مهمی از تمرینات کراسفیت را تشکیل می دهند

ژیمناستیک

 تمرینات ژیمناستیک بخش دیگری از این هرم است تمرینات ژیمناستیک به تمرینات با وزن بدن اطلاق میشود که میتواند یک شنا یا اسکات ساده باشد یا راه رفتن روی دستها یا حرکت ماسل آپ . 

وزنه برداری و پرتاب ها

 وزنه برداری و پرتاب ها : مرحله بعدی از هرم کراس فیت ، وزنه برداری  است که شامل وزنه برداری استاندارد . تمرینات کتل بل . دمبل و سایر تجهیزات می باشد.

ورزش

در بالاترین نقطه این هرم sport قرار دارد و باعث می شود شما دائما تجربیات و ‌ورزش های جدید را امتحان کنید و با چالش های جدید رو برو شوید.

کراس فیت یا بدنسازی کدام بهتر است ؟

در فاکتورهای قدرت و تست پرش کراس فیت ورزش مناسب‌تری هست اما در بخش فوقانی اندام‌ها، قدرت ورزشکاران بدنسازی بیشتر است. با این وجود کدام ورزش بهتر است؟ جواب این سوال کاملا به هدف ورزشی شما بر می‌گردد. اگر شما به دنبال افزایش حجم عضلات و قدرت عضلات خود هستید انجام تمرینات بدنسازی می‌تواند برای شما بهتر باشد. اما اگر به دنبال تمرینات هوازی بیشتر یا چابکی بیشتر هستید تمرینات کراس فیت برای شما مناسب‌تر هست. امروزه با توجه به اهداف ورزشی ورزشکاران هر گروه از یکسری تمرینات گروه دیگر نیز استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *