فواید رشته ی بدنسازی ؟

فواید بدنسازی

ورزش بدنسازی یک رشته ورزشی کاملا مهیج و تقریبا انفرادی محسوب می شود که در آن فرد سعی می کند بواسطه آن به بدنی ایده آل برسد. برخی افراد از این ورزش به عنوان یک ورزش مکمل برای رشته ورزشی اصلی خود استفاده می کنند تا به استقامت و قدرت بالاتر دست پیدا کنند.

به عنوان مثال کشتی کاران قرار گرفته است، جهت افزایش قدرت و دستیابی به توان بدنی بالاتر جهت ادامه ورزش اصلی به ورزش بدنسازی روی آورده اند.

فواید بدنسازی :

1-تقویت مفاصل

یکی از فواید بدنسازی جلوگیری از بروز درد مفاصل می باشد .با گذر عمر دردهای مفصلی در ناحیه زانو، کتف و یا مچ دست نیز شایع تر می شوند. همچنین در بسیاری از مواقع به دلیل یک فعالیت طولانی مدت اغلب افراد به درد مفاصل دچار می شوند. همه این ها به دلیل ضعف مفاصل است. در واقع کسانی که در این رشته مشغول به فعالیت هستند از ساییدگی و تحلیل رفتن مفاصل در امان خواهند بود و مفصل آن ها از سلامت و عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود

2- تقویت اسکلت بندی

یکی دیگر از فواید بدنسازی تقویت اسکلت بندی و بافت استخوانی است. این ورزش درسنین رشد موجب بهبود تراکم استخوان در بدن می شود. افرادی که این ورزش را به  صورت اصولی و با برنامه غذایی کارشناسی شده انجام می دهند، از استخوان بندی مستحکم تر و بزرگ تر از افراد معمولی برخوردا ر خواهند شد. فشار های وارده ناشی از کار با دستگاه های مختلف بدنسازی به مرور زمان موجب تقویت استخوان ها می شود.

3- تناسب اندام

در واقع می توان گفت هدف اصلی بدنسازی همین تناسب و زیبا سازی اندام می باشد. در صورتی که شما ورزش بدنسازی را کاملا اصولی و تحت نظر مربی انجام دهید تقریبا در یک بازه زمانی متوسط به تناسب اندام دست پیدا خواهید کرد. شما با این ورزش به یک بدن بسیار متناسب و به عبارتی به یک بدن عضلانی و بدون چربی دست پیدا خواهید کرد.با کمک ورزش بدنسازی تقریبا تمامی چربی های اضافه بدن از بین خواهد رفت .علاوه بر آن عواملی همچون تمرین اصولی و منظم، و تغذیه مناسب نیز برای رسیدن به تناسب اندام نقش اساسی دارند.

4-افزایش سلامت قلب و عروق

بدنسازی همانند سایر ورزش ها تاثیر به سزایی در بهبود گردش خون داشته. و نیز با از بین بردن چربی های انباشته شده در بدن موجب بهبود عملکرد قلب می شود. از طرفی به دلیل افزایش بافت عضلانی در بدن و از بین رفتن چربی ها، خون به سهولت در شریان های بدن به گردش در آمده و فشار وارده به قلب برای پمپاژ کردن خون به حداقل خود خواهد رسید.

5-بهبود سلامت روان

از دیگر فواید بدنسازی میتوان به بهبود سلامت روانی اشاره نمود. این ورزش باعث افزایش ترشح هورمون های مسئول آرامش و شادی در بدن فرد ورزشکار آرامش و شادابی در افراد به وجود خواهد آورد . همچنین به دلیل تناسب اندام، زیبایی خوش استایلی و خوش لباسی حاصل شده به وسیله بدنسازی در نتیجه فرد احساس بهتری نسبت به خود و زندگی خواهد

6-تقویت اصولی عضلات

یکی از مهمترین فواید بدنسازی نسبت به انواع دیگر ورزش های استقامتی، تقویت تخصصی عضلات است. به دلیل اینکه در این ورزش افراد روی هر یک از عضلات بدن به صورت جداگانه کار می کنند شاهد افزایش حجم عضلات به صورت تخصصی در نواحی مختلف بدن خواهند بود. این امر موجب تقویت بسیار عالی تمامی عضلات به صورت تکی شده و در نهایت یک بدن یکپارچه عضلانی و جذاب را به وجود خواهد آورد

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *